Luksusliv i Mole

For en time siden bankede det på vores dør i vores lille hytte. Det var John, en meget sød ansat på stedet her, som skulle vække os. Anders tog så på morgentur med vores guide David, og jeg stak fødderne i de bløde morgenfutter, svingede morgenkåben om mig og smuttede ud på verandaen, hvor morgenkaffen og solopgangen ventede på mig. Jeg har læst min bog færdig, drukket min kaffe og nu skal jeg nyde den sidste morgen her i Mole National Park.
En lille nuser sunbird bygger på sin rede, som hænger over mit hoved, og en fluesnapper har lige fourageret ved kanten af min veranda. Nu kommer en flok antiloper løbende ud af buskadset for at få en slurk vand inden solen brænder igennem. De yngste er i fuld fart, mere mådeholdende er de ældre.

I går fik vi slappet godt af i solen, nydt poolen og naturen, og efter en lækker frokost tog vi på en fire timer lang safari, som førte os af bumlede veje rundt i nationalparken. Fire timer virker som lang tid, men der var mange fugle at se på, og ikke mindst mange antiloper, aber og elefanter. Vi så desuden et par bette egern. De lå rimelig højt på nuttetheds-faktoren, som specielt Hanne er stor fortaler for. En lille Red Flanked Duiker røg også ind højt på skalaen.

I skal få masser at vide om fugle og safari-dyr når vi lander i Accra igen. Så kan jeg få nogle af Anders’ gode billeder, og det gør altså fortællingen lidt sjovere! Det er endnu tvivlsomt hvordan internet-situationen bliver resten af turen, men jeg vender i hvert fald tilbage med flere ord og billeder, når jeg vender tilbage til Accra igen!

1 thoughts on “Luksusliv i Mole

Skriv en kommentar